Saint-Gobain Sweden AB Gyproc

Världsledande med lokal förankring

Gyproc ingår i Saint-Gobain Sweden AB, som är en del av den globala koncernen Saint-Gobain. Idag har koncernen cirka 170 000 anställda i 75 länder. Med över 13 800 anställda tillhandahåller Saint-Gobains varumärken inom gips- och gipsskivor lösningar i 39 länder, genom 100 anläggningar. På Gyprocs anläggning i Bålsta arbetar 120 anställda.

Gyproc erbjuder kompetens och flexibla lösningar för ljudisolering, brandskydd och fuktresistens som säkerställer en sund och god inomhusmiljö. I samarbete med våra kunder och partners utvecklar och levererar vi innovativa, säkra och hållbara lättbyggnadssystem, främst för innerväggar, ytterväggar och undertak. Våra system bygger på gips och stål som är 100 procent återvinningsbara.

Hos oss arbetar operatörer, produktionstekniker, underhållstekniker och teamledare för att säkerställa flödet i vår produktion. Våra kundprojekt är viktiga och sysselsätter ingenjörer, projektledare och tekniker inom olika områden. EHS, logistik, kvalitet och inköp är andra funktioner i vår organisation. Vi har etiska normer som vägleder oss i vårt dagliga arbete och några av dessa är att vi visar respekt för varandra, har ett professionellt engagemang och värnar om varandras hälsa och säkerhet.

Innovation
Gyproc har under åren lanserat många innovativa lösningar. Vi fortsätter att utveckla och erbjuda hållbara innovationer och lösningar till marknaden med kunden och slutanvändaren i fokus.

En del av Saint-Gobainkoncernen
Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Gyproc, Isover, Weber och Dalapro. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.

Säkerhet
Säkerheten är vår högsta prioritet och vi arbetar därför förebyggande för att våra medarbetare ska må bra och ha en säker arbetsplats. Allt vi gör tar utgångspunkt i våra säkerhetsregler.

Företagskultur
Inom Saint-Gobain erbjuds våra medarbetare en mångkulturell och internationell miljö med en öppen företagskultur. Vi lever efter värderingarna: vara innovativ och agil, agera entreprenöriellt, skapa en öppen och engagerande kultur och utveckla en nära relation till kunden. Vi lägger stor vikt vid individuell utveckling och ger utrymme för varje enskild individs kompetens och förmåga för att gemensamt driva verksamheten framåt.